Strony internetowe
Najlepszym medium do zaprezentowania swoich usług jest budowa strony www. Na rynku istnieje wiele możliwości zbudowania własnej strony od darmowej opartej najczęściej na tzw ramkach do kosztownych serwisów budowlanych budowanych przez wyspecjalizowane firmy.Sieć internetowa jest dzisiaj najważniejszym komunikatorem usługodawca - inwestor dlatego ważne jest, aby oferta firmy znalazła się we wszystkich wyszukiwarkach po wpisaniu zwrotów kluczowych dla danej branży budowlanej. Strona internetowa to własne miejsce z którego wypływają informacje o firmie do całej sieci za pomocą linków, precli, artykułów branżowych.

Budowa strony www
Internetowe strony budowlane powinny zawierać jak najprecyzyjniejsze informacje o firmie i zakresie prac, które może ona wykonać. W budownictwie nie chodzi o zachwyt nad stroną www dla inwestora nie ma większego znaczenia jak będzie ona wyglądała pod warunkiem że:
  • otworzy się w ciągu 3 sekund
  • w ciągu 5 sekund inwestor dowie się jakie prace wykonujemy
  • w 2 minuty inwestor obejrzy nasze prace na zdjęciach i filmach
  • dobrze kiedy strona zawiera referencje i certyfikaty
Ważnym celem w budowie stron internetowych jest trzymanie się jednej linii wzorniczej: kolory loga, wizytówki, strony www okleiny na samochodzie powinny być spójne dzięki temu inwestor podświadomie nas zapamiętuje.

Umiejscowienie strony internetowej w sieci
Dzisiaj nie wystarczy zbudować stronę www wg projektu i własnego pomysłu, konieczne jest jeszcze jej poprawne zoptymalizowanie pod kątem wyszukiwarek. Oznacza to, że trzeba stosować takie techniki, których kod jest łatwo przyswajalny przez roboty wyszukiwarek. Stąd trudne do indeksacji są strony flash mimo, że wyglądają atrakcyjnie. Problemy wyszukiwarką sprawiają również strony www których kod html zawiera błędy. Najczęściej stosowaną techniką jest kompilacja różnych języków programowania. Ważnym czynnikiem jest dobór tekstów zawierających zwroty kluczowe na których nam najbardziej zależy oraz oznaczenie grafik przez nadanie im tytułów.

Hosting
Żadna strona internetowa nie jest zawieszona w próżni, tylko na dedykowanych do tego celu serwerach. Darmowe serwery są wystarczające do obsługi stron wizytówkowych nie pozycjonowanych w sieci. Wzrost oglądalności strony www powoduje na tych serwerach problem z przepustowością i dostaniem się w szybki sposób do treści. Dzieje się tak dlatego że zarówno miejsce jak i przepustowość zmienia się w sposób dynamiczny, a jego wykorzystanie jest obsadzone do maximum. W związku z tym jeżeli myślimy poważnie o stronie www jako nośniku marketingowym warto osadzić stronę od początku na odpowiednim płatnym serwerze.

Domena
Wiele osób mylnie uważa, że nazwa domeny ma wpływ na pozycje strony w wyszukiwarkach. Domena nie ma żadnego wpływu ! jest to po prostu adres jak numer domu pod którym może być dom atrakcyjny lub nadający się do kompletnego remontu. Dla wyszukiwarek nie ma żadnego znaczenia czy strona osadzona jest na domenie czy sub-domenie ( pochodna ). Istotny jest prawidłowy kod źródłowy strony i powiązania w sieci. Dlatego strona może mieć domenę np. www.zabawki.pl i znajdować się na najwyższych pozycjach wyszukiwarek pod zwrotem remonty Warszawa. Wynika to z powiązań tematycznych strony w sieci, a nie z jej adresu internetowego.

Koszty
Jeżeli stronę www traktujemy jako produkt marketingowy, a więc musimy przedostać się z nią do najwyższych pozycji wyszukiwarek, a jej potencjał często musi być silniejszy niż niejeden duży sklep internetowy to musi to kosztować. Żeby ograniczyć koszty, a osiągnąć swój cen strona powinna znaleźć się i być powiązana grupą stron o tej samej tematyce. Wówczas wszystkie strony www powiązane ze sobą tworzą dla wyszukiwarek duży system który jest przez nie lepiej widziany oraz pozwala na większą stabilizacje osiągniętych pozycji. Takie warunki mogą zapewnić duże systemy budowlane prezentowane w sieci oraz wyspecjalizowani informatycy, którzy za pomocą algorytmów tworzą grupę stron www np. Wielkiebudowanie.pl. Stosunek kosztów wypromowania i budowy strony www w takim systemie jest jak 1: 5 na niekorzyść agencji budujących strony www indywidualnie różnym branżom.


TAGI:
strony internetowe www budowa stron html strony dla budownictwa jak zbudować własną stronę budowlaną konstrukcja strony internetowej
optymalizacja stron www firmy budowlane w sieci internetowej